Debriyaj üst merkez arızası nasıl anlaşılır?

Oca 13, 2022 Dergi

Debriyaj Üst Merkezi Arızası Nasıl Anlaşılır? Debriyaj pedalı normalde orta kısımlardan kavrar ama balata seviyesi düştükçe debriyaj yukarıdan kavramaya başlar. Bu da pedala basmayı bıraktığınızda neredeyse yarım debriyaj yapıyormuşçasına arabanın yerinden zor kalkmasına neden olur.

Debriyaj merkezi nasıl çalışır?

Baskı, balata, bilya, merkez gibi birçok parçaya sahiptir. Debriyaj pedalına basıldığında, motor ve şanzıman arasındaki bağlantı kesilir. Pedal bırakıldığında ise bağlantı tekrar sağlanır. Bu sayede, senkromeç adı verilen parça dişlilerin yerini değiştirerek gerekli vites-dişli kombinasyonunun oluşmasını sağlar.

Debriyaj merkezi bozulursa ne olur?

Debriyaj alt merkezi arızası yağ kaçırması ile kendini belli etmektedir. Zaman içerisinde bu yağ sızıntısı daha da çoğalarak, hidrolik yağın tükenmesine neden olacaktır. Debriyaj alt merkezi arızası durumunda yapılacak çok fazla bir işlem bulunmamaktadır.

Debriyaj üst merkezi görevi nedir?

Gelişen teknolojiler ve yeni araç imalatçılarının ihtiyaçları nedeniyle pedal ile kol arasında düz çizgi şeklinde bir kablo yerleştirmek artık çok daha zor bir hal almıştır. “CMC”. Görevi, hidrolik sıvının hareketi ile debriyaj pedalının hareket etmesini sağlamaktır. …

Debriyaj kaçırdığı nasıl anlaşılır?

Debriyaj pedalını yavaşça bırakın. Motor devri düşüyor ve araç stop etme eğilimine giriyor ve stop ediyorsa, kavrama (baskı-balata) sağlamdır. Eğer ayak debriyajdan çekilirken motor devri düşmüyor, araç stop etme eğilimi göstermiyorsa, baskı balata kaçırıyor demektir.

Debriyaj baskı balata biterse ne olur?

Baskı balatanın tamamen bitmesi durumunda şanzıman ve motor arasında bağlantı yapılamayacağından dolayı aracın yerinden hareket ettirilmesi mümkün olmayacaktır.