Personel yönetimi ve insan kaynakları yönetimi

Nis 13, 2022 Toprak

Personel yönetimi operasyonel faaliyet ile ilgilenip insanı yani çalışanı maliyet unsuru olarak görür. Tam aksine insan kaynakları yönetimi ise daha çok stratejik danışmanlık alanında faaliyet gösterir ve çalışanı değerlendirilmesi ve geliştirilmesi gereken bir kaynak, bir hazine olarak görür.Jan 13, 2021

Personel yönetimi kavramlarının özellikleri nelerdir?

Personel Yönetimi; işletmelerde işe alma, işten çıkarma ve personel kayıtlarının tutulması gibi işlemleri ifade etmekte olup, az sayıda işlevi kapsamakla birlikte; işletmelerde stratejik bir role de sahip değildir. Daha çok personel işlevlerini yerine getirmekte, örgütsel kararlarda herhangi bir görev üstlenmemektedir.

Aşağıdakilerden hangisi personel yönetimini insan kaynakları yönetiminden ayıran özelliklerden biridir?

Klasik personel yönetimi ile Stratejik Yönetime dayalı İnsan Kaynakları yönetimi arasındaki temel fark, personel yönetimi yetkileri ve görevleri açısından şirketin yönetim alanlarında pasif bir rol üstlenmesidir.

Personel yönetimi uygulamaları tarihsel olarak hangi süreçten itibaren başladığı kabul edilir?

1950'li yılların ortalarından itibarenPersonel” veya “Personel İdaresi” sözcüklerini kullanan ilk yayınlar oluşmaya başlamış ancak Personel Yönetiminin ayrı bir disiplin halini alması 1960'ların sonları ile 1970'lerin başlarında gerçekleşmiştir.

Personel yönetim Sistemi nelerdir?

İşletme biliminin önemli konularından biri olan personel yönetimi bir şirketin organizasyonel yapısında belirlenmiş ve kategorilendirilmiş işleri veya görevleri üstlenen çalışanları işe alma ve yönetme süreçlerini içerir.

Personel yönetiminin görevleri nelerdir?

Personel Yönetim Süreci

  1. insan kaynakları (personel) planlaması,
  2. Personel tedariki,
  3. Personelin geliştirilmesi ve değerlendirilmesi,
  4. Personelin ücretlendirilmesi,
  5. Personelin sağlık ve güvenliğinin korunması ve.
  6. Çalışma ilişkilerinin (işçi-işveren ilişkilerinin) düzenlenmesi, fonksiyonlarıdır.

Bir yönetici personeline nasıl davranmalı?

Sevilen bir yönetici olmanın 10 yolu

  1. Uyumlu çalışma ortamını koruyun. Başarılı bir iş hayatının temelinde huzurlu ve uyumlu çalışma ortamı yer alır. …
  2. İletişime açık olun. …
  3. Ekibinizin arkasında olun. …
  4. Destek verin. …
  5. Ufak hataları görmezden gelin. …
  6. Saygı gösterin. …
  7. Takdir edin. …
  8. Büyük resmi gösterin.

IKY ile personel yönetimi arasındaki farklılıklar nelerdir?

Personel yönetimi operasyonel faaliyet ile ilgilenip insanı yani çalışanı maliyet unsuru olarak görür. Tam aksine insan kaynakları yönetimi ise daha çok stratejik danışmanlık alanında faaliyet gösterir ve çalışanı değerlendirilmesi ve geliştirilmesi gereken bir kaynak, bir hazine olarak görür.