Vites neden takılı kaldı?

Oca 13, 2022 Dergi

Arabanın vitesi neden takılı kalır?

Manuel şanzıman arızaları içinde en sık rastlanan ise vites geçişlerinde takılma olmasıdır. Şanzıman parçalarındaki mekanik arızalar, vites takılmasının ana nedenidir. Araç, vitese geçmiyor ya da araç, vitese zor geçiyorsa şanzıman arızası akla gelir.

Vites geçmemesi neden olur?

Ustalara göre vitese geçmemenin nedenleri genellikle aşağıdaki gibi: Araçta baskı balata azaldığında ya da bittiğinde vites geçişleri zorlaşır. Şanzıman yağı eksikse vites geçişleri zorlaşır. -Debriyaj çatalı arızalı ise baskı balata ayrılması olmayacağı için viteste zor geçiş ya da vites geçmeme söz konusu olur.

Aracın vitesi neden zor geçer?

Vitesin zor geçmesinin en büyük nedeni, havaların soğuk olmasıdır. Vites geçişinde ses geliyorsa ve vites kolu biraz sert ise, bu durum soğuktandır. Hava veya vites ısındığında şanzıman normale dönecektir, fakat yeni araçlarda bu duruma pek rastlanmaz. … Şanzıman yağına baktırın sorun var ise, yağı mutlaka değiştirin.

Vites halatı arızası nasıl anlaşılır?

Öncelikle halat deforme oldukça vites kolu da boşluk yapmaya başlayacaktır. Vites aralığınız uzar, örneğin 5 cm bir hareket ile 1. vitese atıyorsanız bu mesafe 6-7 santimetre uzunluğa uzar. Vites kolunu salladığınızda bu boşluğu hissedersiniz. Daha ileri durumlarda vites geçmemeye başlayacaktır.

Vites kutusu arızası nasıl anlaşılır?

*Aracın vitese zor geçmesine, vites geçişlerinde metalik sürtünme sesi gelmesi, birkaç denemede vitese geçmesi, geçirilen vitesten çıkmaması ( o viteste takılı kalması); kavramanın (debriyajın) tam olarak ayırmaması sebep olabilmektedir.